پالایش پارسیان سپهر

شرکت ملی گاز ایران

شرکت ملی گاز ایران در سال 1344 تاسیس شده است . این شرکت مسئولیت استخراج، بهره برداری، توزیع و مدیریت مصرف گاز طبیعی ایران را بر عهده دارد.

ادامه

وندور لیست

خریداران حرفه ای ( خریدارانی که چند هزار تامین کننده دارند ) با ارزیابی عرضه کنندگان کالا و خدمات مورد نیاز خود، لیستی شامل عرضه کنندگان معتبر پذیرفته شده را تهیه می کنند، تا در زمان نیاز به یک کالا یا خدمات خاص در کوتاه ترین زمان بتوانند به نیاز خود دست پیدا کنند.

ادامه

رتبه بندی جهانی شرکت های صنعت نفت

ایجاد یک چرخه مستمر جهت به روز شدن و استفاده از فرصت های کسب و کار، مونجر به ایجاد ارزش افزوده برای سازمان ها، ذینفعان و سهامداران می شود. با توجه به محدودیت ها در نگاه ما به فرایندهای نفت و گاز و پتروشیمی، ما از همکاری سهامداران شرکت ها در تکمیل گزارشات و انجام ممیزی قدردانی می نماییم. علاوه بر این ما از مشاوران در زمینه مشکلات مربوط به مواد محصولات و پایداری در کیفیت سازمان ها استفاده می نماییم.

ادامه

استاندارد HSE

در همسویی با استقرار سیستم های مدیریت یکپارچه در زمینه بهداشت شغلی ، ایمنی ومحیط زیست ، از دهه های قبل ،  برخی شرکت های بین المللی به ویژه در محدوده صنایع نفت ، اقدام به تدوین استاندارد های راهنما نمودند. استاندارد های مذکور که عمدتا با مخفف  HSE-MS معرفی شده اند، چارچوب معینی را برای یک سیستم مدیریت یکپارچه مهیا می نمایند و دارای وجوه تمایزی با استاندارد های ISO 14001 وOHSAS 18001  هستند.

ازسال 1381وزارت نفت در ایران اقدام به تدوین کتابچه راهنمای استقرار HSE-MS وابلاغ جهت اجرا به کلیه سازمانها ی تابعه نمود. این راهنما در کلیه صنایع وسازمان های تابعه آن وزارت ، اعم از شرکت نفت ایران ، شرکت سهامی پتروشیمی ، شرکت ملی گاز ایران و شرکت پالایش وپخش فرآورده های نفتی ایران قابل پیاده سازی است.

ادامه

ایزو 29001

با توجه به نیاز خاص صنعت نفت ، گاز و پتروشیمی در توانمند سازی و تکرار پذیری فرآیند های موثر در مشخصه های عملکرد محصول وتعادل این فرآیندها باشرایط محیطی سازمان ،ایزو TS 29001  تاکیدی مضاعف بر مهمترین موضوعات  مطرح در این سازمان نموده است.

ادامه

استاندارد CE اروپا

استاندارد CE چیست ؟ ، گواهی CE ، گواهینامه CE ، نشان CE

ادامه

استخدام شرکت نفت

استخدام شرکت نفت

ادامه

شرکت ملی نفت ایران - NIOC

شرکت ملی نفت ایران

شرکت ملی نفت ایران مسئول مطالعات، اکتشاف، حفاری، تولید و توسعه امور مربوط به صنعت نفت در ایران می باشد. تاریخچه این شرکت به سال 1329 بر می گردد، ولی تاریخچه صنعت نفت ایران به پیش از این سالها بر می گردد.

اولین حفاری چاه نفت در ایران در سال 1279 انجام شد. ایران اولین کشور در خاورمیانه است که به اکتشاف نفت پرداخته است. اکتشاف و تولید نفت سرآغاز صنعتی بود که تاریخ ایران نوین را بنیان نهاد. اتفاق بزرگ بعدی در این صنعت و تاریخ ایران، ملی شدن صنعت نفت بود که در سال 1328 رخ داد که پایه های استقلال ایران را محکم کرد و یک سال پس از آن شرکت ملی نفت ایران تاسیس شد.

 

ادامه

نفت

نفت مایعی سیاه رنگ است که دارای غلظت و گرانش زیاد می باشد ، امروزه نفت اصلی ترین منبع انرژی در جهان محسوب می شود و از آن به نام طلای سیاه یاد می شود ، واحد های سازنده نفت ، هیدروکربن ها می باشند و بیشتر آن را زنجیره های آلکان تشکیل می دهد . 

واژه نفت از ریشه " نپتا " در زبان اوستایی گرفته شده است ، در زبان های لاتین و فرانسوی نیز معنی واژه نفت از همین ریشه گرفته شده است .
برای کسب اطلاع بیشتر از واژه نفت به ادامه این بخش مراجعه فرمایید . 

ادامه


بالا