پالایش پارسیان سپهر

شرکت ملی نفت ایران - NIOC

NIOC photo

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

شرکت ملی نفت ایران مسئول مطالعات، اکتشاف، حفاری، تولید و توسعه امور مربوط به صنعت نفت در ایران می باشد. تاریخچه این شرکت به سال 1329 بر می گردد، ولی تاریخچه صنعت نفت ایران به پیش از این سالها بر می گردد.

اولین حفاری چاه نفت در ایران در سال 1279 انجام شد. ایران اولین کشور در خاورمیانه است که به اکتشاف نفت پرداخته است. اکتشاف و تولید نفت سرآغاز صنعتی بود که تاریخ ایران نوین را بنیان نهاد. اتفاق بزرگ بعدی در این صنعت و تاریخ ایران، ملی شدن صنعت نفت بود که در سال 1328 رخ داد که پایه های استقلال ایران را محکم کرد و یک سال پس از آن شرکت ملی نفت ایران تاسیس شد.

ایران دارای یکی از بزرگترین منابع نفتی در دنیا است و چهارمین کشور دنیا از لحاظ وسعت منابع نفتی و همچنین دومین کشور دنیا از لحاظ وسعت منابع گازی (حدود 16 درصد کل منابع گاز دنیا ) است.

شرکت ملی نفت ایران از نظر استخراج منابع هیدروکربوری سومین شرکت بزرگ نفت در جهان است.

 

 برترین شرکت های نفتی جهان

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

شرکت ملی نفت ایران یکی از چهار شرکت بزرگ زیرمجموعه ی وزارت نفت ایران می باشد. این شرکت مسئولیت خطیر تمام فرایندهای مطالعاتی، اکتشافی، حفاری، تولید و توسعه صنعت نفت در ایران را به عهده دارد.

ماده 44 قانون اساسی به شرکت ملی نفت ایران این مسئولیت را محول می کند که حوزه های مختلف صنعت نفت را به بخش های مختلف واگذار نموده و بر نحوه عملکرد آنها نظارت داشته باشد.

شرکت ملی نفت ایران مسئولیت های بسیار خطیری در صنعت نفت ایران بر عهده دارد. همچنین شرکت ملی نفت ایران به واسطه تصمیمات و راهبردهای مهم آن در عرصه  تعییرات فرهنگی و بومی نیز بسیار تاثیرگذار است. ملی شدن صنعت نفت در سال 1328 هنوز یکی از مهم ترین رخدادهای تاریخ معاصر ایران محسوب می شود.

شرکت ملی نفت این در راستای کاهش سطح بیکاری در کشور همواره در صدد جذب و استفاده از نیروهای بومی بوده است. همچنین شرکت ملی نفت ایران تلاش می کند تا با استفاده از متخصصان ایرانی به بومی سازی فناوری و دانش نفت کمک کند.

شرکت ملی نفت ایران از تولیدکنندگان و پیمانکاران خارجی حمایت می کند تا در صنعت نفت ایران نقش های مهمی را بر عهده بگیرند. این شرکت از شرکت های ایرانی بسیاری حمایت می کند تا در ساخت واحدهای تولیدی و پالایشگاهی، سازه های دریایی و در خشکی و نیز بسیاری محصولات مورد نیاز صنعت نفت مشارکت نمایند.

همچنین شرکت ملی نفت ایران در پروژه های برون مرزی زیادی نیز مشارکت دارد. این شرکت در کشورهایی نظیر مالزی، اندونزی، سوریه و ویتنام اقدام به ساخت واحدهای پالایشگاهی نموده است. همچنین شرکت ملی نفت ایران توافقنامه هایی با کشورهای عربستان سعودی، سنگال، سری لانکا، زیمبابوه و قزاقستان امضا کرده است تا در پروزه های محتلف با آنها همکاری داشته باشد.

 

شرکت های ذیل اصلی ترین شرکت های زیرمجموعه شرکت ملی نفت ایران به شمار می آیند:

-         شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب

-         شرکت نفت مناطق مرکزی ایران

-         شرکت نفت و گاز پارس

-         شرکت مهندسی و توسعه نفت

-         شرکت نفت فلات قاره

 

 


ثبت نظر



علیرضا صفایی زاده

تا مین کننده کلیه کالاهای برقی و ابزاردقیق از چین. آلمان. ترکیه. امارات و ایتالیا و دیگر نقاط دنیا میباشم 09177128269



وحید جهانبخش

تامین کننده آهن آلات صنعتی ساختمانی انواع ورق های الیاژی A283 A516 ST37 ST52 HARDOX وانواع تیر اهن میلگرد ونبشی ناودانی و......میباشیم



سید حمید حسینی کوهی

تامین کننده و واردکننده کلیه تجهیزات.شامل لوله .اتصالات .شیرالات .ابزار دقیق هیدرولیک و پنوماتیک در صنعت نفت .گازو پتروشیمی میباشیم.



محمدرضا

Hi Good job!



Iana

Good afternoon! I'm writing on behalf of the Russian company InTEK which provides drilling services. We are interested in cooperation with Iranian companies, in particular, with NIOC. How can we apply for the registration in its vendors' list?


نام :

نام شرکت :

تلفن :

موبایل :

ایمیل :

نظر :




بالا